
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wadliwy towar przez okres dwóch lat od jego wydania. Konsument powinien złożyć swoje żądanie związane z dochodzeniem roszczeń z tytułu rękojmi w ciągu roku od dnia dostrzeżenia wady. Termin na złożenie reklamacji nie może się jednak zakończyć przed upływem dwuletniego okresu odpowiedzialności sprzedawcy za wadliwy towar.
W ramach składania reklamacji z tytułu rękojmi konsument może żądać: - naprawienia towaru - wymiany towaru na wolny od wad - obniżenia ceny - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
Jeśli konsument składa reklamację z tytułu rękojmi, w której żąda: - naprawienia towaru - wymiany towaru na wolny od wad - obniżenia ceny to sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do tego roszczenia w terminie 14 dni kalendarzowych. Brak ustosunkowania się do wskazanych wyżej żądań konsumenta w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. Zasady na jakich odpowiadamy z tytułu rękojmi znajdziesz również w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
Zasady odpowiedzialności sprzedawcy za sprzedany towar znajdziesz również na stronie http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/