Regulamin
I. Wstęp
1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym prowadzonym pod adresem www.mitoya.pl
2. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet
3. Wszystkie towary oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Wszelkie cła i podatki na sprzedawane towary zostały uregulowane. Dokładamy wszelkich starań, aby dane o produktach były rzetelne.
4. Sprzedającym jest MITOYA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: 00-381 Warszawa, Aleja 3 Maja 14 lok. 91, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000975152, o numerze REGON 522201970, o numerze NIP 5252910402.
(Uwaga! Odbiór osobisty pod innym adresem)
5. Kontakt z Sprzedającym można uzyskać:
Adres:
sklep fotograficzny Mitoya
ul. Racjonalizacji 5
02-673 Warszawa
e-mail sklep@mitoya.pl
telefon: (22) 244 37 62
telefon: (22) 295 12 04
6. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do dokonania zakupów w Sklepie Internetowym, Kupujący musi dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet, spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne:
- Przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera
- Minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768
II. Składanie zamówień
1. Warunkiem złożenia zamówienia jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego treści.
2. Wszystkie ceny za towary podane na stronie internetowej Sklepu Internetowego są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Koszty wysyłki towarów zależne są od wybranej przez Kupującego formy płatności oraz doręczenia i są podane w momencie składania zamówienia. Koszty wysyłki zawierają opłatę za pakowanie, transport i dostarczenie towaru.
3. Zamówienie składane jest poprzez stronę internetową www.mitoya.pl
4. Zamówienie uważa się za złożone jeśli Kupujący wypełni formularz zamówienia, poda dane kontaktowe takie jak: imię, nazwisko, adres email, adres doręczenia i złoży zamówienie poprzez wybranie przycisku „Zamawiam (zamówienie z obowiązkiem zapłaty)”.
5. Kupujący w momencie składania zamówienia wyraźnie potwierdza, że wie że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty, o czym jest informowany poprzez przycisk „Zamawiam (zamówienie z obowiązkiem zapłaty)”
III. Sposób i termin zapłaty
1. Płatność za zamówiony towar może nastąpić, zależnie od wybranej przez Klienta formy płatności:
a) za pobraniem (przy odbiorze towaru),
b) za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24 (niezwłocznie po złożeniu zamówienia)
Operatorem systemu płatności elektronicznych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
c) przelewem na rachunek bankowy Sklepu Internetowego (w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia):
Przelewu należy dokonać na konto:
Dane beneficjenta:
MITOYA Sp. z o.o.
Adres: Aleja 3 Maja 14 lok. 91
00-381 Warszawa
Numer konta: Santander Consumer Bank 33 1090 1694 0000 0001 5068 9941
Tytułem: numer zamówienia lub/i imię i nazwisko osoby zamawiającej
2. Po złożeniu zamówienia w Sklepie Internetowym www.mitoya.pl , zależnie od wybranej przez Kupującego formy płatności:
a) w przypadku wyboru opcji przesyłki za pobraniem, Sprzedający potwierdzi telefonicznie lub mailowo (na adres poczty elektronicznej Kupującego) otrzymanie zamówienia
b) w przypadku wyboru opcji przesyłki za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Sprzedający, po otrzymaniu płatności, potwierdzi telefonicznie lub mailowo (na adres poczty elektronicznej Kupującego) otrzymanie zamówienia
c) w przypadku wyboru opcji przelewu należy w ciągu 7 dni od daty złożenia zamówienia dokonać wpłaty na numer rachunku Sprzedającego podany powyżej. Wysokość wpłaty powinna wynosić równowartość wartości zakupionych towarów powiększonej o koszty wysyłki. Zamówienie jest automatycznie anulowane, jeżeli w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia rachunek bankowy Sprzedającego nie zostanie uznany podaną kwotą. Po otrzymaniu płatności, Sprzedający potwierdzi telefonicznie lub mailowo (na adres poczty elektronicznej Kupującego) otrzymanie zamówienia.
3. Na każdy sprzedany towar Sprzedający wystawia paragon lub fakturę VAT. Chęć otrzymania faktury VAT na zakupiony towar należy zgłosić w momencie składania zamówienia wraz z podaniem pełnych danych do faktury (w tym numeru NIP). Faktura Vat może zostać dołączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana na wskazany adres e-mail Kupującego w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, zależnie od wybranej przez Kupującego opcji.
IV. Szybka realizacja zamówienia
1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do kontaktu z Kupującym przed realizacją zlecenia.
2. Towar jest wysyłany pod adres wskazany w zamówieniu. Sprzedający poinformuje Kupującego o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźniać.
3. Towar wysyłany jest za pośrednictwem firm kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej – zależnie od wybranej przez Kupującego formy. Po wybraniu opcji odbioru osobistego jest on możliwy pod adresem:
sklep fotograficzny Mitoya
ul. Racjonalizacji 5
02-673 Warszawa
4. Przesyłka dostarczana jest zgodnie z terminem podanym przy składaniu zamówienia. Jest to orientacyjny czas dostawy i dotyczy on zamówień z opcją płatności „za pobraniem”. Przy wyborze opcji płatności „przelew” lub „płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych” do czasu podanego na stronie internetowej należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedającego (1 – 2 dni robocze).
5. Wszystkie zamówienia z opcją płatności „za pobraniem”, złożone w dni robocze do godziny 14:00 wysyłamy tego samego dnia! Złożone w dni robocze po godzinie 14:00 lub w dni wolne od pracy, realizujemy w następny dzień roboczy.
6. W przypadku zamówienia z opcją płatności „przelew” lub „płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych”, towar wysyłamy po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku Sprzedającego, w dniu zaksięgowania wpłaty – jeśli zaksięgowanie będzie miało miejsce w dzień roboczy do godziny 14:00, w następnym dniu roboczym – jeśli zaksięgowanie będzie miało miejsce w dniu roboczym po godzinie 14:00 lub w dniu wolnym od pracy.
7. Kupujący jest informowany o wydłużeniu czasu realizacji zamówienia z jakichkolwiek przyczyn z wyprzedzeniem, drogą mailową lub telefonicznie.
8. Jeżeli wydłużenie terminu dostawy jest planowane, informacja o dłuższym terminie dostaw jest umieszczona na stronie www.mitoya.pl.
9. Wysyłka realizowana jest w dni robocze. Oznacza to, że towar, za który zaksięgowano wpłatę w piątek przy opcji płatności „przelew” lub „płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych” lub że towar z opcją płatności za pobraniem, na który zamówienie złożono w piątek, zostanie wysłany najpóźniej w poniedziałek w tygodniu następnym, o ile poniedziałek nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy.
10. W momencie wysyłki towaru zostanie wysłany mail z potwierdzeniem realizacji zamówienia na adres podany przez Kupującego w trakcie rejestracji. Jeżeli Kupujący nie otrzyma potwierdzenia wysyłki w ciągu 24 godzin od założonej daty księgowania płatności (zazwyczaj jeden dzień lub dwa dni robocze ) lub złożenia zamówienia za pobraniem, prosimy o kontakt - przyspieszy to procedurę wysyłki w przypadku ewentualnych problemów z informacją o wpłacie lub zakupie.
11. Jeżeli zamówiona przesyłka nie dotarła do Kupującego w maksymalnym terminie określonym zgodnie z wskazanymi powyżej zasadami, prosimy o kontakt - będzie to podstawą do wszczęcia procedury reklamacyjnej z naszej strony.
V. Prawo odstąpienia od umowy
1. Kupujący ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie rzeczy towaru.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedającego:
Adres:
sklep fotograficzny Mitoya
Racjonalizacji 5
02-673 Warszawa
e-mail sklep@mitoya.pl
telefon: (22) 244 37 62
telefon: (22) 295 12 04
O swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednostronnego oświadczenia (na przykład pismem przesłanym pocztą, pocztą elektroniczną, telefonicznie)
4. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego tutaj:
wersja pdf , jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
VI. Skutki odstąpienia od umowy
1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia towarów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni.
2. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
3. Proszę odesłać lub przekazać nam towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował nas o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany jeśli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni od daty poinformowania Sprzedającego.
4. Kupujący będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 50 zł.
5. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
VII. Procedura reklamacyjna
1. Na sprzedawany towar Sprzedający udziela gwarancji na okres 24 miesięcy od daty zakupu
2. Jeżeli towar ma wady, niezależnie od roszczeń z tytułu gwarancji, Sprzedający odpowiada wobec Kupującego również z tytułu rękojmi.
3. Szczegóły procedury reklamacyjnej dostępne są TUTAJ.
4. Reklamowany towar należy bezpiecznie zapakować i odesłać wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym, na druku reklamacyjnym dostępnym tutaj:
wersja pdf na adres:
sklep fotograficzny Mitoya
ul. Racjonalizacji 5
02-673 Warszawa
Wykorzystanie druku reklamacyjnego nie jest obowiązkowe.
5. Do przesyłki prosimy załączyć dowód zakupu (lub jego kopię) lub inny dokument potwierdzający zakup. W przypadku faktury VAT wystarczające jest podanie numeru faktury.
6. Maksymalny czas rozpatrywania reklamacji to 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
VIII Polityka prywatności
1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Kupujących Sklepu Internetowego w związku z zakupami jest Sprzedający.
2. Składając zamówienie Kupujący zgadza się na przetwarzanie i wykorzystywanie podanych danych osobowych w celu realizacji umów sprzedaży. Dane są przekazywane dobrowolnie.
3. Kupujący ma prawo do dostępu do treści swoich danych oraz do kontroli przetwarzania danych, które jego dotyczą, a zwłaszcza prawo do: żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
4. Dane osobowe umieszczone w bazie sklepu www.mitoya.pl są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji umów sprzedaży. W związku z tym mogą być udostępniane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do Kupującego.
5. Dane te są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997r. nr 133 poz. 883)
IX Rozstrzyganie sporów
1. Wszelkie spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i/lub w związku z zawarciem umów miedzy Sklepem a Kupującym będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości miejscowej zgodnie z ustawą kodeks postępowania cywilnego.
2. Kupujący będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży
b) Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym, a Sprzedawcą.
c) Kupujący może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Kupującym, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email: porady@dlakonsumentow.pl.
d) Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedający jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: ec.europa.eu/consumers/odr/ Adres poczty elektronicznej Sprzedającego: sklep@mitoya.pl