
Trudne czasy pandemii koronawirusa wymusiły na wielu firmach zmianę podejścia do formy zatrudnienia. Szybko spopularyzowała się praca zdalna, a wraz z nią spotkania pracowników prowadzone na odległość przez internet. Choć życie wróciło już do normalności, tak powyższe rozwiązania pozostały z nami, gdyż doskonale się sprawdziły. Jeśli jesteś właścicielem przedsiębiorstwa, w którym często organizowane są wideokonferencje, powinieneś korzystać z akcesoriów ułatwiających ich prowadzenie. W artykule specjaliści naszego sklepu Mitoya podpowiadają, w jakie wyposażenie sali konferencyjnej warto zainwestować – sprawdź!
Spis treści
Jak wyposażyć salę konferencyjną?
Organizując konferencję, w której część uczestników ma brać udział zdalnie, musisz odpowiednio się do tego przygotować. Osoby uczestniczące w niej online powinny mieć możliwość kontaktu wzrokowego z tymi znajdującymi się w pomieszczeniu. Jednocześnie na wyposażeniu sali konferencyjnej musi znajdować się dobrej klasy sprzęt do rejestracji dźwięku.
Na rynku dostępne są oczywiście przeróżne akcesoria do wideokonferencji, jednak specjaliści naszego sklepu Mitoya radzą skupić się przede wszystkim na 3 rzeczach:
-
dobrej jakości kamera internetowa,
-
solidny statyw,
-
wysokiej klasy mikrofon.
Postaw na wysokiej jakości kamerę internetową
Urządzenie to jest podstawowym wyposażeniem każdej sali konferencyjnej. Najważniejszą zaletą kamery internetowej jest to, że może strumieniować obraz oraz dźwięk bezpośrednio do sieci i posiada wiele funkcji automatyzujących proces rejestracji wideo.
Akcesorium to może samodzielnie ustawiać m.in.:
-
parametry ekspozycji,
-
ostrość – wysokiej klasy modele wykrywają mówiącą osobę i wyostrzają na niej obraz,
-
balans bieli.
Dobra kamera internetowa do wideokonferencji powinna także rejestrować wideo w wysokiej rozdzielczości, mieć czuły mikrofon i układ optyczny o szerokim kącie widzenia. Doskonałym tego przykładem jest model FEELWORLD HV10X dostępny w ofercie naszego sklepu Mitoya, posiadający własny, dobry jakościowo mikrofon, który nie wymaga wsparcia sprzętu z zewnątrz. Ma świetny autofocus działający w trybie portretowym i posiada optykę ze zmienną ogniskową (4,34 do 42 mm).
Jeśli z kolei szukasz takiego akcesorium, które będzie elementem wyposażenia dużych sal konferencyjnych, gdzie w spotkaniach bierze udział wiele osób, polecamy kamery PTZ. Także znajdziesz je w naszej ofercie, w tym m.in. model FEELWORLD NDI20X.
Nie zapomnij o statywie pod kamerę
Aby kamera internetowa nagrywała możliwie najwyższej jakości obraz z wideokonferencji, powinna być umieszczona na solidnej podstawie. Najlepiej umieścić ją na statywie fotograficznym i w przypadku używania go w salach konferencyjnych specjaliści naszego sklepu Mitoya polecają to wyposażenie w wersji stołowej.
Dobrym wyborem będzie m.in. model ULANZI VIJIM LT04, który waży zaledwie 332 gramy, ale jest w stanie utrzymać urządzenia o ciężarze do 5 kg. Akcesorium to zajmuje przy tym niewiele miejsca, łatwo je przestawiać, a odpowiednią stabilność na blacie np. biurka zapewniają antypoślizgowe nóżki. Co ważne, ma na wyposażeniu głowicę kulową z klasycznym gwintem 1/4 cala.
Wybierz dobry mikrofon
Choć kamery internetowe do sal konferencyjnych często mają wbudowane mikrofony, nie jest to regułą. W takim wypadku najlepszym wyborem będą takie akcesoria w wersji bezprzewodowej.
Doskonale sprawdzą się zestawy mikrofonowe marki 7Ryms, w tym m.in. model IRAY DW20 PRO, który kupisz w naszym sklepie Mitoya. Na komplet składa się odbiornik oraz po dwa mikroporty i dyskretne mikrofony krawatowe. Mają bardzo niską latencję, dzięki czemu dźwięk przesyłany jest praktycznie bez opóźnień. Co ważne, w naszej ofercie znajdziesz także tego typu wyposażenie do wideokonferencji w wersji przeznaczonej do współpracy ze smartfonami lub bezpośrednio z kamerami.
To udogodnienie docenią zwłaszcza Ci, którzy pracują zdalnie i biorą udział w konferencjach na odległość albo mają potrzebę bezpośredniego łączenia się z trasy (np. dziennikarze terenowi).
Wybierz akcesoria ze sklepu Mitoya i wyposaż swoją salę konferencyjną!
Jak widzisz, aby poprawić jakość organizowanych w firmie wideokonferencji, powinieneś zainwestować w profesjonalne urządzenia do rejestrowania obrazu i dźwięku. Wszystkie opisane wyżej akcesoria zamówisz w naszym sklepie internetowym Mitoya – zapoznaj się z ofertą. Mamy wiele rodzajów sprzętu, który doskonale sprawdzi się jako wyposażenie sali konferencyjnej. Jeśli tylko chcesz, możesz skorzystać z naszego fachowego wsparcia w wyborze – skontaktuj się z doradcą!